Tříbarevná fotografie, kterou teoreticky zdůvodnil James Clark Maxwell a poprvé prakticky realizoval Ducos du Hauron okolo roku 1870, zaujímá unikátní místo mezi historickými metodami barevné fotografie. Každý tříbarevný negativ se skládal ze tří černobílých negativů vyfotografovaných přes modrý, zelený a červený filtr, jejichž složením vznikl výsledný barevný obraz. Technologické problémy přenosu tří černobílých obrazů na jeden byly značné a je smutnou ironií dějin tříbarevné fotografie, že sami fotografové většinou neviděli všechny své snímky v barevné variantě. Jen část jejich prací byla za jejich života demonstrována pomocí tříbarevné projekce nebo barevného tisku.
Tříbarevná fotografie je unikátní a vzácně dochovaná metoda barevného záznamu, jejíž obrazové podklady tvořené trojicemi černobílých výtažkových negativů jsou rozptýleny po celém světě. Až rozšíření počítačů umožnilo rekonstrukci většiny těchto záznamů do reálných barevných fotografií. V letech 1995-2000 tak bylo možno spatřit nový, doposud neznámý, barevný obraz světa z let 1900-1920. Širší veřejnosti byly výsledky tohoto úsilí téměř neznámé.
Ducos du Hauron, Adolf Miethe, Sergej Prokudin-Gorkskij a další tak vystupují nejen jako techničtí inovátoři, ale také jako autoři fotografií, které až nyní, po 100 letech od jejich vzniku, byly zrekonstruovány v plné kvalitě a barevnosti.
Přesto, že seminář je zaměřen na odkaz tříbarevné fotografie, vítáme experty z mnoha souvisejících oblastí výzkumu, obnovy a správy sbírek. Vítáni jsou všichni, kteří se věnují: